zostaw w naszym biurze i pozwól nam działać.
Co zrobić w przypadku śmierci bliskiej osoby?
Po pierwsze, skontaktuj się z nami telefonicznie:
Nasz pracownik przekaże wszystkie niezbędne informacje, a w razie pilnej potrzeby przyjedzie na miejsce i zapewni Państwu transport do, i z naszego biura w celu szybkiego i dogodnego dopełnienia formalności.
Jeśli śmierć nastąpiła w domu, należy wezwać lekarza, który wypisze kartę zgonu, która będzie niezbędna dla dalszych etapów procedury.
W przypadku śmierci w szpitalu, należy ją odebrać z administracji szpitala.
Natomiast jeżeli śmierć była wynikiem przestępstwa bądź nieszczęśliwego wypadku, należy uzyskać zgodę na wydanie ciała w prokuraturze.
Kolejnym etapem jest spotkanie w naszym biurze, przy ulicy Woźnej 12, o dowolnej, dogodnej dla Państwa godzinie, w celu ustalenia szczegółów dotyczących pochówku i ceremonii pogrzebowej oraz ewentualnego dopełnienia pozostałych formalności.
Niezbędne dokumenty:
- Karta Zgonu (wystawiana przez lekarza, konieczna do uzyskania Aktu Zgonu oraz pochowania zmarłego) lub Akt Zgonu (dokument wystawiany przez Urząd Stanu Cywilnego).
- Dowód osobisty osoby zlecającej wykonanie usługi pogrzebowej.
- Dowód osobisty zmarłego.
- Legitymacja emeryta/rencisty – (tylko jeżeli zmarły pobierał świadczenia z ZUS/KRUS).
- Zaświadczenie z miejsca pracy osoby zmarłej (tylko jeśli była aktualnie zatrudniona).
- W szczególnych przypadkach mogą być potrzebne inne dokumenty, ale zostaną Państwo o tym poinformowani z wyprzedzeniem.